Eeva-Liisa ja Rauno Rantasuomela, Angola

Eeva-Liisa Rantasuomela työskenteli Angolan evankelisluterilaisen kirkon talouskoordinaattorina ja Rauno Rantasuomela huoltokouluttajana. Rantasuomelat olivat Angolassa v. 1997-2005 ja palasivat uudelle työkaudelle vuoden 2017 huhtikuussa.  Eeva-Liisa ja Rauno Rantasuomela ovat palanneet Angolasta ja työ päättyi 2021-2022.

Eeva-Liisa ja Rauno vierailivat Kuopion Lähetysjuhlilla Opettajien Lähetysliiton rinnakkaistilaisuudessa vuonna 2018.

Rantasuomelat järjestivät mm. vuonna 2021 virtuaalisesti ilmastokoulutuksen Angolassa oleville työtovereille. Miia Barrow ja Ruusa Gawasa ovat vetäneet menestyksekkäästi ilmastokoulutuksia eri puolilla maailmaa Suomen Lähetysseuran yhteydessä työskenteleville työntekijöille ja muille asiasta kiinnostuneille. Ilmastonmuutoksesta aiheutuvat haasteet olivat monelle koulutukseen osallistujalle tuttuja ja he oppivat yhdistämään syys-seuraussuhteita. Merien ja vesistöjen hälyttävä tilanne kosketti monia. Ilmastonmuutoksen aiheuttamat terveyteen liittyvät kysymykset nousivat myös esille ja huoli siitä, mitä valtio tulee tekemään kattavan jätehuollon järjestämiseksi.

Puita säästävä puuhella
Lehmänlannasta auringossa kuivatettuja brikettejä