Tarinoita Etiopiasta

Annika Utriainen työnsä äärellä.
Kuva: Christine Björkskog

Opettajien Lähetysliitto on pitkään ollut mukana tukemassa Suomen Lähteysseuran kautta tehtävää lähetystyötä Etiopiassa.

"Etiopia on Afrikan mantereen vanhin itsenäinen valtio, jolla on pitkä, tuhansien vuosien, historia.  Etiopia on äärimmäisen köyhä maa, jonka väkiluku on 90 miljoonaa. Neljäsosa  väestöstä elää alle dollarilla päivässä. Yksi kolmesta osaa lukea. Odotettavissa oleva elinikä on noin 50 vuotta.

Lähetysseuran kumppani Etiopiassa on kasvava Mekane Yesus -kirkko, joka on aktiivinen paitsi seurakuntatyössään, myös maan terveyspalvelujen tuottamisessa ja koulutustason parantamisessa. Myös Etiopian valtio on antanut kiitosta kirkon tekemästä työstä." (Suomen Lähetysseura)

Tällä hetkellä Opettajien Lähetysliitto tulee seuraavien Etiopiassa työskentelevien lähetystyöntekijöiden töitä:

Annika Utrianen(kummiyhdyshenkilö)

Kirsi ja Risto Leikola

Päivi Anttila

Lue tarinoita Etiopiasta:

Kummipoika iloitsee uudesta talosta (Saara Purtanen)

Ebebezer otti luulot pois (Kirsi Leikola)

KUMMITYÖ ETIOPIASSA

Etiopiassa kummityö on tärkeä osa kirkon lapsityötä.

Kummit tukevat aids-orpojen kummilasten sijoitusperheitä ruoka-, terveydenhoito- ja koulukuluissa. Lapselle etsitään huoltaja lähipiiristä, mikäli lapsen molemmat vanhemmat ovat kuolleet. Kummien avulla toimivat myös monet toimintakeskukset, jotka tarjoavat aids-orvoille ja heidän sijaisperheilleen monipuolista tukea.

Liity kummiksi