Helsingissä: Matkakuvia maailmalta 20.9. Norja, 18.10. Kreikka

KLO 18

Kahvitarjoilu klo 17.30

To 20.9        NORJA

”KOKOUSEDUSTAJANA NORJAN OPETTAJIEN LÄHETYSLIITOSSA”

To 18.10      KREIKKA

”ATEENASSA JA PELEPONNESOKSESSA”

NORJA

Sirkku-Maria Tommola osallistui Norjan Opettajien Lähetysliiton vuosikokoukseen Bergenissä Suomen Opettajien Lähetysliiton edustajana. Mukana oli myös puoliso Markku Tommola. Päivien aiheena oli ”Jeesuksen jalanjäljissä” ja kokous pidettiin kesä-heinäkuun vaihteessa.

Matkoilla sattui taas kommelluksia, mutta niistä selvittiin. Norjalaisten ystävällisyys ja vieraanvaraisuus yllättivät. Tommolat tulivat Bergenistä Osloon junalla. Reittiä on kehuttu maailman kauneimmaksi. Oslon lisäksi Tommolat kävivät vielä Kristiansandissa Etelä-Norjassa, missä he tapasivat Sirkku-Marian Afrikan aikaisen ystävän.

KREIKKA

Lokakuussa 2017 Tommolat osallistuivat Senioriopettajien matkalle Kreikkaan. Perillä he tutustuivat suomalaisen oppaan johdolla ensin Ateenaan Akropoliin ja sen uuteen moderniin museoon. Myöhemmin he kävelivät Areiopagilla ja Agoralla Sokrateen ja Paavalin jalanjäljillä.

Seuraava päivä vietettiin laivamatkalla Pireuksen satamasta  vieraillen Hydran, Poroksen ja Aiginan saarilla. Viimeisenä matkapäivänä ylitettiin bussilla Korintin kanavan matkalla Peloponnesokselle, missä vierailtiin mm. luomuoliivitilalla ja Epidauruksen valtavassa amfiteatterissa, joka on kuuluisa erinomaisesta akustiikastaan.

TILAISUUKSISSA KERÄTÄÄN VAPAAEHTOINEN KOLEHTI SUOMEN LÄHETYSSEURAN TYÖLLE ISRAELISSA JA VENÄJÄLLÄ