Tämän sivun oikean reunan valikosta löydät tarkempaa tietoa mm. Opettajien Lähetysliiton toiminnasta, historiasta ja säännöistä.

Opettajien Lähetysliitto perustettiin jo yli 100 vuotta sitten!

Opettajat lähetystyössä

Toiminnan tavoitteita

OLL perustettiin Raumalla jo vuonna 1913, ja siitä saakka opettajat ovat yhdessä toimineet lähetystyön, opetustyön ja globaalin oikeudenmukaisuuden ja hyväksi. Opettajat ovat keränneet varoja lähetystyölle, pitäneet yhteyttä nimikkolähetteihin eri maissa, julkaisseet omaa Maan ääriin -lehteä ja Lähetyskalenteria sekä järjestäneet monenlaisia tapahtumia Suomessa.

OPETTAJIEN LÄHETYSLIITTO ry (OLL)

on Suomen Lähetysseuran  yhteistyöjärjestö. Opettajien Lähetysliiton toiminnan perustana on Jeesuksen antama lähetyskäsky, joka sisälsi tehtävän opettaa Jeesuksen sanomaa eteenpäin. Jeesus opetti meitä rakastamaan lähimmäisiämme niin kuin itseämme.

Sääntöjen mukaan Opettajien Lähetysliiton tarkoituksena on tukea lähetystyöhön lähteviä opettajia ja kasvatusalan asiantuntijoita. Tuemme erilaisia kasvatusalan hankkeita ulkomailla ja lähetys- ja globaalikasvatustyötä tekeviä opettajia kotimaassa.

Tule mukaan!

• Tue nimikkolähettien työtä ja kohteita eri puolilla maailmaa!
  • Osallistu tapahtumiin, kuten Tarinoita maailmalta -iltoihin.
  • Järjestä Opettajien Lähetysliiton tuella omalla paikkakunnallasi kiinnostavia tapahtumia ja ryhmiä yhdessä muiden opettajien ja lähetystyöstä kiinnostuneiden kanssa.
  • Välitä tietoa lähetystyöstä ja toimi globaalin oikeudenmukaisuuden ja lähimmäisenrakkauden puolesta!
  • Mottomme on: Ilon askelin toivoa maailmaan!

"Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa Jumalaasi koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."  Matt.22:36-39