Yhdistyksemme

Etiopialaiset koululaiset (Kuva: Laura Räisänen)

OPETTAJIEN LÄHETYSLIITTO ry (OLL)

on Suomen Lähetysseuran  yhteistyöjärjestö. OLL on perustettu vuonna 1913.

Opettajien Lähetysliiton toiminnan perustana on Jeesuksen antama lähetyskäsky, joka sisälsi tehtävän opettaa Jeesuksen sanomaa eteenpäin.

Jeesus opettaa meitä rakastamaan lähimmäisiämme niin kuin itseämme.
Jokainen lapsi on ainutlaatuinen ja arvokas. Kaikilla maailman lapsilla tulisi olla oikeus hyvään opetukseen. Koulunkäynnin mahdollisuus ei kuitenkaan ole vielä itsestäänselvyys kaikissa maailman maissa. Koulutus on erityisen tärkeää tasa-arvon lisäämiseksi ja ihmisoikeuksien vahvistamiseksi. Opettajia tarvitaan koulutuksen kehittämisessä eri puolilla maailmaa.

Opettajien Lähetysliiton tarkoituksena on tukea lähetystyöhön lähteviä opettajia ja kasvatusalan asiantuntijoita. Tuemme erilaisia kasvatusalan hankkeita ulkomailla ja lähetys- ja globaalikasvatustyötä tekeviä opettajia kotimaassa.

Etiopialainen koulupoika (Kuva: Laura Räisänen)

Opettajien Lähetysliitolla on yli 1500 jäsentä eri puolilla Suomea.
Liiton jäseniksi voivat liittyä opettajat, opettajaksi opiskelevat, kristillisestä kasvatustyöstä kiinnostuneet ja kaikki, jotka haluavat tukea liiton työtä. Yhteisöjäseneksi voivat liittyä rekisteröidyt yhdistykset, oikeuskelpoiset yhteisöt ja säätiöt, jotka hallitus hyväksyy jäseniksi.

Tällä hetkellä OLL:lla on opettajataustaisia SLS:n nimikkolähettejä Botswanassa, Etiopiassa, Tansaniassa ja Thaimaassa. Lisäksi tuemme Suomesta käsin tehtävää raamatunkäännöstyötä Papua-Uudessa-Guineassa. OLL:lla on myös nimikkokohteena Ebenezer Raamattukoulu Nepalissa sekä lukutaitotyön tukeminen Peshawarin hiippakunnassa Pakistanissa.

Lähetyskasvatus kotimaassa auttaa ymmärtämään ja hyväksymään erilaisuutta.
Nimikkolähettien työstä kerrotaan neljä kertaa vuodessa ilmestyvässä Maan ääriin -jäsenlehdessä. Lähetit myös vierailevat OLL:n tilaisuuksissa kotimaan jaksoillaan.

Ilosanoman asialla vuodesta 1913

Opettajien Lähetysliitto vietti 100-vuotisjuhlavuottaan vuonna 2013.

Tuemme:

* kasvatustyötä tekeviä henkilöitä eri puolilla maailmaa SLS:n kautta

* erilaisia opetukseen ja kristilliseen kasvatukseen liittyviä kansainvälisiä hankkeita/ kohteita

* kristittyjä opettajia työssään kotimaassa

Pankkiyhteystiedot:

Nordea